• Contactformulier

    naam 
    e-mail adres 
    onderwerp 
    bericht 
      e-mail een kopie van dit bericht naar uzelf
        
Afdrukken

Werkwijze

Uw aanmelding

U kunt zich via deze website (voorkeur) of telefonisch aanmelden. Na aanmelding zoek ik graag eerst even telefonisch contact met u om een eerste kennismaking tot stand te brengen en (indien mogelijk) om een eerste afspraak met u te plannen. Daarnaast leg ik u dan graag één en ander uit met betrekking tot een aantal administratieve zaken (onder andere: zaken die uw privacy aangaan, vergoedingen en uw zorgverzekering). Als we een eerste afspraak hebben ingepland, stuur ik u na dit telefoongesprek graag (per e-mail) een aantal documenten, waaronder een vragenlijst die is bedoeld om een eerste indruk van u en uw klachten te krijgen.

Doorgaans kunt u binnen twee tot een maximum van vier weken terecht voor een eerste gesprek en begint de behandeling. Wanneer deze termijn niet haalbaar blijkt, neem ik geen nieuwe aanmeldingen aan en word u geadviseerd bij een andere zorgaanbieder aan te kloppen. Ik kan hierbij uiteraard gericht met u meedenken. Praktijk `De Reiziger werkt dus niet met een wachtlijst. 

De praktijk wisselt graag informatie uit met uw verwijzer (meestal de huisarts). Hiervoor hoeft u niet apart toestemming te geven. Als u het niet op prijs stelt dat de praktijk gegevens met uw verwijzer uitwisselt, dient u dit schriftelijk aan te geven. Informatie aan derden, zoals de bedrijfsarts (tenzij deze heeft verwezen), wordt niet zonder uw toestemming verstrekt.

Klachtenregeling

Als u klachten heeft over de behandeling en/of bejegening bespreekt u dit in eerste instantie met uw behandelaar. Indien u daarna alsnog een officiële klacht wenst in te dienen, kunt u zich tot de NVGzP wenden. 

Ik ben aangesloten bij de klachtenregeling van de Nederlandse Vereniging Voor Gezondheidszorg Psychologen (NVGzP). Ik werk conform de professionele standaard, zoals beschreven in een wettelijk voorgeschreven kwaliteitsstatuut.